מי לא חולם לשבת בעסק ולקבל טלפונים או לידים מלקוחות המתעניינים במוצר או בשירות שאתם מספקים. סביר להניח שלו היה לכם תקציב בלתי מוגבל לקדם את העסק שלכם, הייתם קונים פרסום מקוון ופרסום במדיות אחרות, יוצאים במסעות יחסי ציבור ויוצרים תנועה ועניין סביב המוצרים שלכם, תוך הגדלת החשיפה למותגים ולעסק שלכם.
אבל בעידן התחרותי של היום, הסיכוי שהטלפונים או הלקוחות יגיעו אליכם סתם כך הוא קטן. בעולם התחרותי של היום עסקים ומנהלי שיווק נלחמים על כל לקוח, והשאלה שנשאלת היא איך להשיג לקוחות חדשים תקציבים מוגבלים.
אל תתייאשו. גם אם אתם לא אנשי מכירות קלאסיים, יש המון אנשים שעשויים להתעניין את הלקוחות החדשים במוצרים שלכם ואם תעבדו נכון תוכלו לאתר אותם ולהקפיץ את המכירות באופן משמעותי.
אחד הדרכים הפשוטות והזולות לאתר לקוחות חדשים הוא באמצעות חיפוש באינטרנט. לא תאמינו כמה לקוחות אפשר למצוא שם. זה תהליך מעט ארוך אולם מניב תוצאות בתווך הארוך. אופציה נוספת לאתר לקוחות פוטנציאליים היא רכישה מבוקרת של מאגרי לקוחות המוצעים כיום על ידי חברות מידע, כגון חברת All Data, המציעה מאגרי מידע ורשימות תפוצה של לקוחות, מנהלים ועסקים, ומאפשרת רכישה מבוקרת של מידע עסקי, אטרקטיבי וחוקי לפעילות B2B במגוון רחב של תחומים, ועל ידי כך לחסוך את הזמן האיתור.
רכישה של מאגר לקוחות עדיין זול משמעותית מכל פרסום אחר.
יחד עם זאת ועל מנת להצליח בין באמצעות איסוף עצמי של מידע באינטרנט ובין באמצעות רכישת מאגרי הלקוחות, אתם צריכים להבין מי הלקוחות שלכם, מה הצעת הערך שאתם עומדים להציע להם ומה התחרות שיש כיום בשוק אל מול המתחרים.
במילים אחרות, לפני שאתם מתחילים אתם צריכים לעשות קצת מחקר שוק. חייבים לזכור כי יש נתק בסיסי בין המוטיבציה שלכם להגדיל את המכירות לבין המוטיבציה של הלקוחות שלכם לבצע אצלכם רכישה.
כדי למשוך לקוחות נוספים לא מספיק לרכוש רשימות תפוצה, יש צורך להקשיב וללמוד את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. צריך לזכור כי לא "הפתרון מחפש בעיה" אלא ובעיקר יש הבעיות של הלקוחות מחפשות פתרון.
לכן, כדי למצוא לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות אתם צריכים לזהות ולהגדיר את הלקוחות הנוכחיים שלכם. כדי לפתח תוכנית שיווק נכונה, אתם צריכים להבין טוב יותר למי אתם כבר מוכרים ועל פי אותם המאפיינים של הלקוחות הקיימים לבנות הצעת הערך ברורה ומפורשת. מכאן החשיבות של מחקר שוק. בהצלחה