30 Aug
30Aug

כלים יישומים המיועדים לניהול מסדי נתונים יכולים להפוך את המשימות הללו לקלות ויעילות יותר.

מסד הנתונים הוא אחד מאבני היסוד של טכנולוגיית המידע, ויכולתו לארגן, לעבד ולנהל מידע באופן מובנה ומבוקר את והצגת המידע בצורה נכונה היא המפתח להיבטים רבים של יעילות ופיתוח עסקי.

מדריך זה מסביר מהו מסד נתונים ומתאר סוגים שונים של מערכות מסדי נתונים זמינים. הוא מגדיר כמה מסדי נתונים נפוצים בעסקים קטנים, ומשווה בין מערכות תיוק ידניות למסדי נתונים ממוחשבים.

המאמר מדגיש את היתרונות של פיתוח מסד נתונים, ואומר לכם איך בוחרים את המסד הנכון לעסק שלנו.


מהו מסד נתונים?

מסד נתונים הוא אוסף של נתונים מאורגן כך שתוכנית מחשב יכולות במהירות לאחסן, לחפש ולבחור את הנתונים הרצויים.

באפשרותכם להשתמש במאגרי מידע עסקיים כדי לסייע בארגון ובניהול הלקוחות, אנשי הקשר, מלאי העסק והעובדים. מאגרי מידע יכולים לייעל גם את:

תהליכי ניהול לקוחות

מעקב אחר מלאי

מאגר לקוחות פוטנציאלי

דיווח על יעילות

דיווח כספי


ניתוח נתונים בהצלבה של כל השדות במאגר המידע.

סוד השימוש המוצלח בכלי מסד הנתונים והטכנולוגית המידע הוא האופן שבו המידע מובנה ומאוכסן בבסיס הנתונים ובכך מאפשר עיבוד יעיל, וכדי לסייע בניהול הנתונים

מערכות מסדי נתונים ידניות ממוחשבות

מערכות תיוק ידני יוצר חסרונות שהופכים אותם  ללא יעילים. לדוגמה, אם העסק שלכם משתמש בקבצים פשוטים של מידע על לקוחות, סביר להניח שהוא תלוי בשימוש עקבי כדי להיות יעיל.

אם כל השדות של שמות המשפחה של הלקוחות מאוכסנים בפינה השמאלית העליונה, אז הם יכולים להיות קלים למיון בסדר אלפביתי. עם זאת, אם כמה מהשמות מאוכסנים בשדות שונים או לא אחידים אז סידור פשוט של  שמות הלקחות בסדר אלפביתי זה הופך את המשימה ליותר מסובכת.

מערכת ניהול מסדי נתונים יחסיים עושה שימוש ב"מפתחות" משותפים ובכך מאפשרים לקשור מידע קשור יחד. לדוגמה, תוכלו להשתמש במספר זיהוי לקוח כדי לזהות לקוח בודד ברשימת לקוחות גדולה, או לקשר לקוח עם הזמנה למוצרים ספציפיים.


פיתוח מערכות מסד נתונים

מאגרי מידע יכולים להפיק תועלת בעסקים שצריכים לעבד כמויות גדולות של מידע. מוצרי מסד נתונים רבים הם למעשה כלים שבהם ניתן להשתמש כדי לפתח יישומים ספציפיים, כגון:

מערכות הזמנת הזמנות

מערכות הזמנת כרטיסים

ניהול מלאי

כלי פיתוח מסד נתונים

שלא כמו שפות תכנות קונבנציונליות, כלי פיתוח מסדי נתונים הופכים את הניהול והניהול של קובצי נתונים מובנים לקלים יותר.

לדוגמה, רוב מערכות פיתוח מסד הנתונים פועלים על בסיס התחייבות. משמעות הדבר היא שכל שינוי בנתונים נעשה באופן כזה שהנתונים לא ייפגעו אם המערכת נכשלת. באופן דומה, כלי פיתוח מקצועי של מסד נתונים מאפשרים למשתמשים מרובים להציג ולהשתמש בנתונים בו זמנית, דבר שמשפר מאוד את היעילות של העסקית

היום מוצעים כתכונות מדף מערכות מגוונות ומצלחות לניהול מסדי נתונים ואין צורך בפיתוח עצמי ויקר. אגב, הוזלה משמעותית של אמצעי האכסון הביאה את טכנולוגיית הענן לנגישה לגולם תוך הוזילה משמעותית את מערכות המחשב, תכונות ואכסון וגיבוי הנתונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.